Kilpailuetua asiakaslähtöisellä strategiatyöllä
Suomessa tehdään huipputuotteita, mutta ne eivät menesty ansioidensa mukaisesti.
Vapaudu teknologia-ajattelusta ja kirkasta hyödyt ominaisuuksien alta. Tee asiakaslähtöinen strategia.
Koulutusmuoto
Classroom
Remote
Kesto
2 päivää
Hinta
Asiakaslähtöisen strategian hyödyt
- Tuotteesi/palvelusi asiakashyödyt nousevat keskiöön
- Strategiasi toimii digiajassa. Digitaaliset kanavat muuttavat kansainvälisen myynnin luonnetta
- Strategiasi tarjoaa ohjenuorat käytännön työlle, jolloin linjaukset on helppo omaksua
- Osaat valita tilanteeseen ja tarpeeseen parhaiten sopivan strategiatyökalun
- Pääset vaihtamaan ajatuksia muiden kansainvälistä myyntiä kehittävien henkilöiden kanssa
Koulutuspaketti
Toteutamme koulutusta pääsääntöisesti yritysten sisäisenä koulutuksena tai yhteistyössä alueellisten kehitysyhtiöiden kanssa.
Miksi Kilpailuetua asiakaslähtöisellä strategiatyöllä?
Kirkasta asiakkaittesi näkymä tuotteesi/palvelusi hyötyihin. Tee käytännöllinen strategia, joka lähtee asiakkaille tuotetusta arvosta. Eikä vain asiakkaille, vaan myös heidän asiakkailleen.
Tässä digitaalisten viestintäkanavien maailmassa kilpailuetu ei enää lähde tuotteesta, se lähtee asiakashyödyistä. Voittajat kirjoittavat ne strategiaksi.
Kilpailuetua asiakaslähtöisellä strategiatyöllä
Menestyksekkäällä strategialla voittajaksi, 1 pv
- Strateginen päämäärä asiakasnäkökulmasta
- missä liiketoiminnassa olemme ja mihin pyrimme?
- Käytännöllinen, asiakastarpeen mukainen strategia
- miten erilaistamme itsemme ja mitä valintoja teemme?
- mitä teemme ja mitä emme tee?
- mitä edustamme ja kenelle?
- mitä se tarkoittaa minun työssäni?
- Strateginen johtaminen ja asiakashyötyjen konteksti
- mitä, miten, kenelle, kuka tekee ja koska, miten mitataan?
- mitä arvoa luomme ja millä kyvykkyyksillä?
- Strategian jalkauttaminen
- Strategian onnistumisen mittaaminen ja seuranta
- Strategian toteuttaminen organisaation jokaisella tasolla
Strategiatyökalut haltuun, 1 pv
- Miten strategiatyökalut toimivat ja mihin tilanteeseen sopivat parhaiten
- Katsaus 7–8 työkaluun.
- toimintaympäristön analyysityökalut
- asiakasrajapintatyökalut (segmentti, tarjooma, hinnoittelu)
- tuoteportfolio/divisioona portfolio työkalut
- erilaistamistyökalut
- Kunkin käytön harjoittelu ryhmissä
Aiheeseen liittyvät webinaarit
Aiheeseen liittyvät blogit