EtusivuITIL®, IT-palvelunhallintaITIL® 4 Practitioner: Incident Management

ITIL® 4 Practitioner: Incident Management

Jokainen viive maksaa - tehokas häiriönhallinta on tärkein kilpailuetu

Ilman selkeää toimintamallia häiriöt voivat venyttää tiimien resursseja äärimmilleen, aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä ja vaarantaa liiketoiminnan jatkuvuuden.

ITIL® 4 Practitioner: Incident Management -koulutus keskittyy ITIL 4 -viitekehyksen parhaisiin käytäntöihin, jotka auttavat sinua koordinoimaan häiriötilanteiden hallintaa niin strategisella kuin operatiivisellakin tasolla.

Saat valmiudet seurata ja ohjata tiimien toimintaa, tehostaa monitiimiyhteistyötä ja arvioida sekä kehittää organisaatiosi häiriönhallintakyvykkyyttä ITIL Practice Capability Modelin avulla. Lisäksi opit hyödyntämään teknologiaa  prosessien tukena sekä soveltamaan jatkuvan parantamisen periaatteita käytännössä.

Koulutuksen jälkeen hallitset häiriöiden hallinnan kokonaisvaltaisesti, mikä parantaa organisaatiosi palveluiden laatua ja luo selkeää arvoa.


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

1090 €


Sertifiointi

Kyllä

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu erityisesti IT-alan ammattilaisille, jotka haluavat oppia lisää parhaista käytännöistä. Se hyödyttää IT Palvelupäälliköitä, Service Desk managereja, Service desk agentteja, järjestelmien kehittäjiä, prosessien omistajia, IT-konsultteja ja kaikkia, jotka työskentelevät IT-palveluiden kehittämisen, hallinnan ja tuen parissa.

Koulutuksen hyödyt

1. Pystyt tehokkaasti koordinoimaan incidenttien käsittelyä organisaatiossasi

2. Kykenet seuraamaan ja tarkastelemaan incidenttejä käsittelevien ja ratkaisevien tiimien työtä, varmistaen tehokkaan incidenttien hallinnan.

3. Osaat koordinoida manuaalista työtä incidenttien kanssa, erityisesti silloin, kun mukana on useita tiimejä, mikä parantaa yhteistyötä ja tehokkuutta.

4. Pystyt mittaamaan, arvioimaan ja kehittämään organisaation Incident Management kyvykkyyttä ITIL Practice Capability Modelin avulla, mikä johtaa jatkuvaan parantamiseen ja korkeampaan kypsyystasoon.

Lisätiedot osallistujalle

  • Ennakkovaatimus: ITIL 4 Foundation Certificate tai ITIL 4 Managing Professional Transition Certificate
  • ITIL 4 Practitioner: Incident Management -kurssimateriaali ja testi ovat englanniksi.
  • Opetuskielenä on suomi tai englanti kurssipäivämäärän vieressä olevan tiedon mukaisesti.
  • ITIL 4 Practitioner: Incident Management -koulutuksen jälkeen voit halutessasi osallistua sertifiointitenttiin. Suoritat testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana. Sertifiointitesti kuuluu kurssin hintaan. 

Ohjelma

8.30 Tervetuloa! Ilmoittautuminen ja aamukahvi

8.55 Tervetuloa etäosallistujat! Sisäänkirjautuminen koulutukseen

9.00–9.15 Introduction

9.15 – 10.15 Introduction to incident management, part I

  • Key concepts of the practice
  • The purpose of the practice
  • Practice success factors & key metrics of the practice

10.15–10.30 Tauko

10.30 – 11:00 Introduction to incident management, part II

  • Key terms and concepts

 11.00 – 12:00  Value Streams and processes  

  • Processes of the practice
  • Inputs and outputs of the processes
  • Key activities of the processes
  • How to integrate the practice in the organization’s value streams.

12.00–13.00 Lounastauko

13.00–13.30 Organizations and people   

  • Roles and competences of the practice
  • Responsibilities of the key roles of the practice

13:30 – 14:00  Information and technology   

  • Understand how information and technology support and enable the practice

14.00–14.20 Kahvitauko

14.20–14:45 Partners and suppliers   

  • The role of partners and suppliers in the practice
  • The dependencies of the practice on third parties
  • How partners and suppliers can support the practice.

14:45–15.45  Incident management capability development     

  • How ITIL capability model can be used to develop the practice
  • How ITIL guiding principles help to develop the practice.

15.45–16.00 Yhteenveto päivästä

Kouluttaja

IT-palvelunhalllinan huippuosaaja ja PeopleCertin virallinen ITIL Ambassador

Pirkko Haffer on kokenut palvelunhallinnan asiantuntija, freelancer-konsultti ja kouluttaja, joka on auttanut satoja ammattilaisia saavuttamaan virallisia sertifikaatteja ja ratkaisemaan palvelunhallinnan haasteita. Hänellä on lähes 26 vuoden kokemus Telian konsernitason palvelunhallinnasta, jossa hän vastasi prosessien jalkautuksesta, kehityksestä ja jatkuvasta parantamisesta sekä toimi palvelunhallinnan kouluttajana.

Pirkolla on laaja kokemus useista eri viitekehyksistä, kuten ITIL, Cobit, VeriSM, CIMP ja CISP, sekä sisäisestä auditoinnista (ISO9001, ISO14001, ISO45001). Vuodesta 2020 alkaen hän on ollut osa Tieturin kouluttajaverkostoa, tuoden mukanaan syvällisen asiantuntemuksen ja käytännön kokemuksen.

Pirkon intohimona on parantaa palvelunhallintaa ja kehittää sekä omaa että muiden ammatillista osaamista. Pirkon koulutukset ovat saaneet kiitosta käytännönläheisyydestä ja inspiroivista esimerkeistä. Hän ei vain lue kalvoja, vaan jakaa jatkuvasti uusia näkökulmia ja tarinoita, jotka rikastuttavat oppimiskokemusta.

Haffer Consulting | Palvelunhallinnan konsultointia ja koulutusta.

(1) Pirkko Haffer | LinkedIn

Hinnoittelu

Kurssin hinta muodostuu kurssimaksusta + testimaksusta. Kurssia ei myydä ilman testiä. Koulutuskortilla maksavilta veloitus on 1,5 koulutuskorttipäivää. Tämä sisältää testimaksun.

Hinta 1090 € +alv

TAI 1,5 koulutuskrediittiä

Toteutukset





Aiheeseen liittyvät webinaarit

Katso kaikki webinaarit

Webinaari

Webinaari: IT-palvelunhallinnan parhaat käytännöt: Incident ja Problem Management

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: IT-palveluiden parantaminen ITIL® 4 itsearvioinnin avulla

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: ITIL®-kyvykkyyksien(prosessien) maturiteetti: parannusmahdollisuuksien tunnistaminen

Lue lisää

Aiheeseen liittyvät blogit