ITIL® 4 Foundation
ITIL® 4 Foundation valmentaa ITILin uusimpaan versioon. Koulutuksessa käyt läpi koko ITIL sisällön kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. ITIL-kurssin jälkeen sinulla on ymmärrys keskeisistä ITIL-käsitteistä. Koulutus valmistaa ITIL 4 Foundation –sertifikaatin suorittamiseen.
ITIL kuvaa IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen liittyviä kyvykkyyksiä, jotka on koottu ja kehitetty alan parhaimmistosta. ITILin suosio on vankkaa ympäri maailmaa ja myös Suomessa sen oppeja sovelletaan menestyksekkäästi hyvin monessa IT-organisaatiossa.
Suorita kansainvälinen ITIL 4 sertifikaatti
Edellinen ITIL-versio, ITIL V3, kuvaa palvelun elinkaarta, johon kuuluu 26 prosessia. ITIL 4 jatkaa kehitystä tuomalla mukaan arvoketjuja ja niihin liittyviä kyvykkyyksiä. Kokonaisvaltainen palvelumalli yhdistää palvelunhallintaan elementtejä Lean IT:stä, Agilesta ja DevOpsista.
Kahden päivän koulutuksen aikana käydään läpi ITIL:n sisältö kansainvälisten sertifiointivaatimusten mukaisesti. Koulutus antaa hyvät valmiudet ITIL 4 Foundation –sertifikaatin suorittamiseen. Saat koulutuksen aikana maksutta käyttöösi harjoituskysymyksiä, jotka auttavat sinua valmistautumaan sertifiointikokeeseen.
Paikka
Helsinki
Tampere
Koulutusmuoto
Classroom
Remote
Kesto
2 päivää
Hinta
1995 €
Sertifiointi
Kyllä
Kohderyhmä
IT-palvelujen hallinta- ja tuottajaorganisaatioiden asiantuntijoille, jotka tarvitsevat perustiedon ITIListä ja sen käytöstä palvelujen laadun parantamiseksi. Koulutus soveltuu hyvin myös liiketoiminnan asiantuntijoille ja muille ammattilaisille, jotka toimivat IT-palveluiden hankkimiseen ja hyödyntämiseen liittyvissä tehtävissä. Kurssi soveltuu myös aiemmin ITIL-sertifioituneille, jotka haluavat päivittää osaamisensa tuoreimman ITIL 4 version mukaiseksi.
ITIL 4 koulutuksen tavoitteet
ITIL 4 Foundation -kurssin jälkeen sinulla on perustason ymmärrys seuraavista ITIL-käsitteistä:
- tärkeimmät ITIL termit
- palvelunhallinnan neljä näkökulmaa
- palvelujen arvojärjestelmä (service value system)
- palvelujen arvoketju (service value chain)
- tärkeimmät ITIL kyvykkyydet
- palvelunhallinnan 7 periaatetta
Esitiedot
ITIL-koulutus ei vaadi esitietoja.
ITIL 4 Foundation -kurssin sisältö
Introduction to ITIL
Key concepts
The four dimensions of service management
The ITIL service value system
The ITIL service value chain
Major practices
- Incident management
- Problem management
- Service request management
- Service level management
- Change enablement
- Service desk
- Continual improvement
Other practices
- Supplier management, information security management, relationship management, IT asset management, monitoring and event management, release management, deployment management, service configuration management, service continuity management, availability management, capacity and performance management
The guiding principles
ITIL Foundation -sertifiointitesti
ITIL Foundation -koulutuksen jälkeen voit halutessasi osallistua sertifiointitenttiin. Suoritat testin omalta koneeltasi itse valitsemanasi ajankohtana. Sertifiointitesti kuuluu kurssin hintaan.
Kurssin materiaalit
ITIL 4 Foundation -kurssimateriaali ja testi ovat englanniksi.
Opetuskielenä on suomi tai englanti kurssipäivämäärän vieressä olevan tiedon mukaisesti.
Aikataulu
Koulutuspäivät alkavat klo 9 ja päättyvät noin klo 16-16.30.
Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.
Hinnoittelu
Kurssin hinta muodostuu kurssimaksusta + testimaksusta. Kurssia ei myydä ilman testiä.
Koulutuskortilla maksavilta veloitus on 3 koulutuskorttipäivää. Tämä sisältää testimaksun.
Hinta 1995 € +alv
Kokemuksia
- Loistava kurssi! Hyvä opetustahti, olennaiseen tarkennus ja loistavat esimerkkiskenaariot.
- Koulutus oli hyvin toteutettu, ja kouluttaja erinomainen.
- Hyviä esimerkkejä. Koulutus ei missään vaiheessa tuntunut puuduttavalta.
- Hyvä ja asiaan aidosti perehtynyt kouluttaja.
- On tosi hienoa kuunnella sellaisen ihmisen koulutusta, jolla on pitkä kokemus taustallaan ja kokemusta monenlaisesta käytännön työstä, eikä pelkästään tieto kirjallisena aineiston perusteella.
- Kouluttaja erinomainen, hyviä esimerkkejä joiden avulla myös vireystila pysyi hyvänä koko ajan.
- Asiaa valaistiin hyvin käytännönläheisillä esimerkeillä.
- Hyvä kouluttaja. Normaalista elämästä johdetut vertaukset auttoivat huomattavasti asioiden ymmärtämisessä.
- Kiitos hyvästä kurssista, kouluttaja huippuluokkaa. Pidin erityisesti kouluttajan kuvaavista esimerkeistä arjen keskeltä, miten ITILin prosesseja tai niihin verrattavia asioita löytyy aivan ympäriltämme, ei pelkästään ICT-maailmasta.
- Odotin tylsää ja kuivaa kahta päivää, mutta olikin tosi mielenkiintoista. Hyvin jaksoi opiskella!
- Opettaja todella hyvä ja osaava. Käytetyt esimerkit loistavia ja havainnollistavia. Koulutus onnistui hyvin myös verkkokurssina.
- Koulutuksen tavoite valmistaa sertifiointiin toteutui hyvin.
- Kouluttajan hyvät esimerkit ja analogiat selvensivät ja samalla elävöittivät mukavasti koulutuksen sisältöä.
- Koulutuksessa sai hyvin täydennettyä tietoja, mitä on käyttänyt myös omassa työssä.
- Odotin tylsempää koulutusta, mutta kouluttaja osasi tehdä tästä hyvän.
- Loistavia esimerkkejä ja innostava opettaja!
Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:
Aiheeseen liittyvät webinaarit
Aiheeseen liittyvät blogit