EtusivuITIL®, IT-palvelunhallintaIT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen

IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half
Tässä koulutuksessa opit hyödyntämään mittareita palvelunhallinnan kehittämisessä niin, että ne tukevat liiketoiminnan tavoitteita, tehostavat prosesseja ja auttavat tekemään perusteltuja päätöksiä.

Paljasta eniten vaikutusta tuovat kehityskohteet IT-palvelunhallinnassa

Kuinka varmistat, että toimintasi pysyy kilpailukykyisenä ja vastaa organisaatiosi tavoitteisiin? Vastaus löytyy selkeistä mittareista ja jatkuvasta kehityksestä.

IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen -koulutuksessa syvennyt keskeisimpiin IT-palveluhallinnan (ITSM) kriittisiin menestystekijöihin. Opit miten ja miksi mittaat eri kyvykkyyksiä/prosesseja sekä miten kehität palvelunhallintaa seuraavalle tasolle. 

Opit arvioimaan ja kehittämään palvelunhallinnan eri kyvykkyyksiä ITIL 4 -viitekehyksen mukaisesti – olipa kyseessä Service Desk, Incident Management, Problem Management tai Change Enablement. Lisäksi saat syvällisen ymmärryksen muista keskeisistä malleista, kuten Cobit, IT Quality Index ja ISO 20000, ja niiden hyödyntämisestä omassa organisaatiossasi.

Koulutus ei jää teoriaksi – käsittelemme runsaasti esimerkkejä ja malleja, joita voit soveltaa omassa organisaatiossasi. 


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

945 €

Tämä kurssi on suunnattu erityisesti IT-alan ammattilaisille, jotka haluavat oppia lisää ITILin parhaista käytännöistä. Koulutus hyödyttää myös IT-palveluiden johtajia, palvelupäälliköitä, prosessien omistajia, IT-konsultteja ja muita ammattilaisia, jotka työskentelevät IT-palveluiden kehittämisen ja hallinnan parissa.

  • Mitä palvelunhallinta tarkoittaa? 
  • Mitä mittarit ovat, miksi niitä tarvitaan ja miten niitä voidaan hyödyntää eri organisaatioissa? 
  • Mitä eroa on mittaamisella ja kypsyystasolla? 
  • Yleisimmät haasteet mittaamisessa 
  • Tärkeimmät käsitteet 
  • Service Desk: Mittaa palvelutuen toimintaa ja asiakaspalautetta.  
  • Incident Management: Mittaa häiriöiden hallintaprosessin tehokkuutta ja nopeutta 
  • Problem Management: Mittaa ongelmien juurisyiden tunnistamista ja ratkaisua 
  • Change Enablement: Mittaa muutostenhallintaprosessin onnistumista 
  • Continual Improvement: Mittaa jatkuvan parantamisen prosessia 
  • COBIT: Mittarit keskittyvät IT-hallinnan prosessien tehokkuuteen ja riskienhallintaan 
  • eTOM: Mittarit auttaa telekommunikaatioyrityksiä hallitsemaan ja parantamaan liiketoimintaprosessejaan 
  • SMART mittarit 
  • Asiakascase: Miten esimerkkiyritys on rakentanut omat mittaristonsa  
  • Kypsyystasomallien haasteet ja mahdollisuudet  
  • ITIL process capability self assessment  

Oasis Meeting Park - Ruoholahden koulutustila, Tieturi

Hinta 945 € +alv

TAI 1,2 koulutuskrediittiä

Toteutukset




Pidätämme oikeudet mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa, kouluttajissa ja toteutusmuodossa. 
Katso usein kysytyt kysymykset täältä.


Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:

Aiheeseen liittyvät webinaarit

Katso kaikki webinaarit

Webinaari

Webinaari: IT-palvelunhallinnan parhaat käytännöt: Incident ja Problem Management

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: IT-palveluiden parantaminen ITIL® 4 itsearvioinnin avulla

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: ITIL®-kyvykkyyksien(prosessien) maturiteetti: parannusmahdollisuuksien tunnistaminen

Lue lisää

Aiheeseen liittyvät blogit