Paljasta eniten vaikutusta tuovat kehityskohteet IT-palvelunhallinnassa
Kuinka varmistat, että toimintasi pysyy kilpailukykyisenä ja vastaa organisaatiosi tavoitteisiin? Vastaus löytyy selkeistä mittareista ja jatkuvasta kehityksestä.
IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen -koulutuksessa syvennyt keskeisimpiin IT-palveluhallinnan (ITSM) kriittisiin menestystekijöihin. Opit miten ja miksi mittaat eri kyvykkyyksiä/prosesseja sekä miten kehität palvelunhallintaa seuraavalle tasolle.
Opit arvioimaan ja kehittämään palvelunhallinnan eri kyvykkyyksiä ITIL 4 -viitekehyksen mukaisesti – olipa kyseessä Service Desk, Incident Management, Problem Management tai Change Enablement. Lisäksi saat syvällisen ymmärryksen muista keskeisistä malleista, kuten Cobit, IT Quality Index ja ISO 20000, ja niiden hyödyntämisestä omassa organisaatiossasi.
Koulutus ei jää teoriaksi – käsittelemme runsaasti esimerkkejä ja malleja, joita voit soveltaa omassa organisaatiossasi.
Paikka
Helsinki
Koulutusmuoto
Classroom
Remote
Kesto
1 päivä
Hinta
945 €
Kenelle koulutus on suunnattu?
Tämä kurssi on suunnattu erityisesti IT-alan ammattilaisille, jotka haluavat oppia lisää ITILin parhaista käytännöistä. Koulutus hyödyttää myös IT-palveluiden johtajia, palvelupäälliköitä, prosessien omistajia, IT-konsultteja ja muita ammattilaisia, jotka työskentelevät IT-palveluiden kehittämisen ja hallinnan parissa.

PARANNA
ymmärrystäsi IT-palveluhallinnasta ja mittareiden merkityksestä.

OPETTELE
soveltamaan mittareita käytännössä ja kehittämään palveluita.

SAAT
konkreettisia työkaluja organisaatiosi palveluiden laadun parantamiseen.

VERKOSTOIDU
muiden IT-alan ammattilaisten kanssa ja jaa parhaita käytäntöjä.
Ohjelma
- Mitä palvelunhallinta tarkoittaa?
- Mitä mittarit ovat, miksi niitä tarvitaan ja miten niitä voidaan hyödyntää eri organisaatioissa?
- Mitä eroa on mittaamisella ja kypsyystasolla?
- Yleisimmät haasteet mittaamisessa
- Tärkeimmät käsitteet
- Service Desk: Mittaa palvelutuen toimintaa ja asiakaspalautetta.
- Incident Management: Mittaa häiriöiden hallintaprosessin tehokkuutta ja nopeutta
- Problem Management: Mittaa ongelmien juurisyiden tunnistamista ja ratkaisua
- Change Enablement: Mittaa muutostenhallintaprosessin onnistumista
- Continual Improvement: Mittaa jatkuvan parantamisen prosessia
- COBIT: Mittarit keskittyvät IT-hallinnan prosessien tehokkuuteen ja riskienhallintaan
- eTOM: Mittarit auttaa telekommunikaatioyrityksiä hallitsemaan ja parantamaan liiketoimintaprosessejaan
- SMART mittarit
- Asiakascase: Miten esimerkkiyritys on rakentanut omat mittaristonsa
- Kypsyystasomallien haasteet ja mahdollisuudet
- ITIL process capability self assessment
Kouluttaja

Pirkko Haffer
IT-palvelunhalllinan huippuosaaja ja PeopleCertin
virallinen ITIL Ambassador
Pirkko on auttanut satoja ammattilaisia saavuttamaan virallisia sertifikaatteja ja ratkaisemaan palvelunhallinnan haasteita. Hänellä on laaja kokemus useista eri viitekehyksistä, kuten ITIL, Cobit, VeriSM, CIMP ja CISP, sekä sisäisestä auditoinnista (ISO9001, ISO14001, ISO45001).
Ilmoittaudu edullisemmin – tutustu etuihisi

Ryhmäalennus
Tarjoamme -10% alennuksen vähintään 3 hengen ryhmille. Hyödynnä etu verkkokaupassa koodilla TIIMI10 tai kysy tarjousta koulutusmyyjältämme: emilia.hamalainen@tieturi.fi
Koulutuskortti
Suositulla koulutuskortilla voit säästää jopa -40% koulutuspäivissä ja saat mahdollisuuden hyödyntää laajempaa koulutustarjontaa. Lue lisää täältä.

Sijainti
Meeting Park OASIS
Itämerenkatu 14
(Ruoholahden metroasema)
00180 HELSINKI.
Meeting Park Oasis on uusi ja moderni tila Ruoholahden metroaseman kiinteistössä loistavien liikenneyhteyksien varrella. Metron lisäksi raitiovaunu ja bussi kuljettavat suoraan kiinteistön läheisyyteen, minkä lisäksi Ruoholahdesta löytyy myös parkkihalleja autoileville.
Käynti:
Eteläpuolelta (Selkämerenkuja) Konservatoriota vastapäätä.
Hinta 945 € +alv
Pidätämme oikeudet mahdollisiin muutoksiin ohjelmassa, kouluttajissa ja toteutusmuodossa.
Katso usein kysytyt kysymykset täältä.
Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista:
Aiheeseen liittyvät webinaarit
Aiheeseen liittyvät blogit