EtusivuHae koulutuksiaGoogle Analytics 4 -perusteet

Google Analytics 4 -perusteet

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half

Google Analytics 4, suositun verkkoanalytiikkatyökalun uusin neljäs versio julkaistiin loppuvuonna 2020. Muutoksessa sekä käyttöliittymän ulkoinen ilme sekä työkalun ominaisuudet kehittyivät tarjoten uusia tapoja kerätä, tutkia sekä hyödyntää verkkoanalytiikkaa ja sen dataa.


Koulutusmuoto
Remote

Kesto
1 päivä

Hinta
750 €

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka haluavat ymmärtää Google Analytics 4:n seurantaa ja sen roolia markkinoinnin sekä mainonnan mittaamisessa.

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on kuvata selkeästi verkkoanalytiikan hyödyntäminen Google Analytics 4:llä. Osallistujat ymmärtävät koulutuksen jälkeen työkalun toimintalogiikan sekä sen tarjoamat mahdollisuudet verkkosivuston seurantaan ja sitä kautta myös koko liiketoiminnan mittaamiseen.

Esitiedot

Koulutukseen ei ole esitietovaatimuksia. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi.

Kurssin sisältö

Koulutuksen aikana tutustut uusimman Analytics-version toimintalogiikkaan, tapoihin ottaa se käyttöön sekä sen raportteihin ja analyysityökaluun. Koulutuksen aikana tehdään myös tiedonetsintäharjoituksia GA4-demotilillä. 

Google Analytics 4:n toimintalogiikka 

  • Verkkoanalytiikan tarjoamat mahdollisuudet ja kerätyn tiedon hyödyntäminen 
  • Miten Google Analytics 4 kerää tietoa 
  • Tapahtumien luomat mahdollisuudet seurannassa 

 Google Analyticsin tilirakenne 

  • Tilin luonti ja seurannan asennus 
  • Omaisuuden asetukset 
  • Sisäisen liikenteen suodatus 
  • Tapahtumat tiedonkeruussa ja konversioseurannassa 

 Raportointi 

  • Raporttien lukeminen 
  • Yleiskatsaus-raportit, ulottuvuuksien hyödyntäminen, ajanjakson määrittäminen 
  • Yleisöjen hyödyntäminen tiedon segmentoinnissa 
     

Käyttäjä-raportit 

  • Yleisötietojen kerääminen käyttäytymisen, laitteen ja henkilön verkon avulla  
  • Elinkaari-raportit 
  • Millaisiin kysymyksiin raportit antavat vastauksia 
  • Hankinnan mittaaminen 
  • Google Ads -mainonnan tietojen seuraaminen Analyticsissä 
  • UTM-parametrien hyödyntäminen verkkosivustolle saapuvan liikenteen seurannassa 

Konversioiden seuraaminen 

  • Konversioiden eli sivuston tavoitteiden seuraaminen 
  • Verkkokaupan seuranta konversioseurannassa 
  • GA4:n attribuutiomallit 

Analyysi 

  • Analyysikeskuksen mahdollisuudet raportoinnissa 
  • Yksilöidyt kaaviot ja taulukot 
  • Analyysitekniikat ja niiden eroavaisuudet 
  • Analyysien luominen ja muokkaaminen 

Aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30.

Aiheeseen liittyvät blogit: