EtusivuC ja C++C++ -jatkokurssi

C++ -jatkokurssi

Koulutuksessa käydään läpi C++ ohjelmointikielen edistynyttä soveltamista.

C++-jatkokurssilla syvennytään kielen edistyneiden ominaisuuksien tehokkaaseen ja järkevään käyttöön.

STL:n innovatiivinen ajatus kytkeä algoritmit ja tietorakenteet toisiinsa vakiorajapinnan kautta mahdollistaa geneerisen ohjelmoinnin ja vähentää huomattavasti virhealtista käsin koodausta. GoF-suunnittelumallit auttavat taas luomaan hyvin suunniteltua sekä uudelleenkäytettävää koodia. Mallien ymmärtäminen on tärkeää kehittäjille, jotka rakentavat laajoja sovelluksia C++-kielellä.


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

2 päivää


Hinta

1590 €

Kohderyhmä

C++-jatkokurssi on tarkoitettu C++-ohjelmointitaidon omaaville henkilöille, jotka haluavat oppia hyödyntämään Standard Template Libraryn tarjoamia palveluita ja kehittää taitojaan C++:n edistyneiden piirteiden ja GoF-suunnittelumallien käytössä.

Tavoite

Koulutuksen käytyäsi osaat hyödyntää C++-kielen Standard Template Librarya käytännössä sekä ymmärrät GoF-suunnittelumallien merkityksen ja mahdollisuudet.

Esitiedot

Kurssille osallistujalta edellytetään C++- perustaitoja.

C++ -jatkokurssin sisältö

Joh­da­tus C++- stan­dar­di­kir­jas­toon

  • Merkintätavat
  • Standardit

Joh­da­tus STL-ark­ki­teh­tuu­riin

  • Mallit (templates)
  • Geneerisen ohjelmoinnin idea
  • Algoritmit
  • Iteraattorit
  • Kokoelmat

STL-ko­koel­ma­luo­kat

  • vector
  • list
  • deque
  • set
  • map
  • array
  • forward list

STL-algoritmit

  • Läpikäyntialgoritmit
  • Muuntoalgoritmit
  • Lajittelualgoritmit
  • Muistinhallinta-algoritmit

Ite­raat­to­rit

  • iteraattori-käsite
  • iteraattori-kategoriat
  • Valmiita iteraattoriluokkia

Adap­to­r containerit

  • stack
  • queue
  • priority queue

Rinnakkaisuus C++:ssa

  • Säikeet ja synkronointi
  • Coroutinet
  • Asynkronisuus ja Futuret

Mikä on rat­kai­su­mal­li (De­sign Pat­tern)?

  • Erityyppiset mallit ja niiden käyttö
  • GoF-mallit

Luon­ti­mal­le­ja (Crea­tio­nal Pat­terns)

  • Abstract Factory
  • Builder
  • Factory Method
  • Prototype
  • Singleton

Rakennemalleja (Structural Patterns)

  • Adapter
  • Bridge
  • Composite
  • Decorator
  • Facade
  • Flyweight
  • Proxy

Käyt­täy­ty­mis­mal­le­ja

  • Chain of Responsibility
  • Command
  • Interpreter
  • Iterator
  • Mediator
  • Memento
  • Observer
  • State
  • Strategy
  • Template Method
  • Visitor

An­ti­pat­terns

  • Tavallisia ongelmia luokkasuunnittelussa
  • Ratkaisuja ongelmiin

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä koulutuksista: