ITIL®, IT-palvelunhallinta -koulutukset

Maailman suosituin IT-palveluhallinnan viitekehys.

Kanban perusteet

Tässä koulutuksessa tutustut Kanban-järjestelmään ja erityisesti sen ytimessä olevan Kanban-taulun käyttöön. Opit minkälaisia yhteisiä toimintatapoja ja sääntöjä tarvitaan sen tehokkaassa ja onnistuneessa hyödyntämisessä. Saat taitoja ...
Helsinki Remote
Classroom
1 päivä 15.1.
3.6.
890 €TAI
1 koulutus-
krediitti

ITIL® 4 Foundation

Tunnustusta osaamisellesi - hanki kansainvälisesti arvostettu ITIL-sertifikaatti ITIL kuvaa IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen liittyviä kyvykkyyksiä, jotka on koottu ja kehitetty alan parhaimmistosta. ITILin suosio on ...
Helsinki
Tampere Classroom
Remote
2 päivää 22.-23.1.
11.-12.2.
12.-13.3.
25.-26.3.
9.-10.4.
7.-8.5.
21.-22.5.
4.-5.6.
Näytä kaikki
1995 €TAI
3 koulutus-
krediittiä
GO!Varma toteutus

IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen

Tässä koulutuksessa syvennyt keskeisimpiin IT-palveluhallinnan (ITSM) kriittisiin menestystekijöihin, opit miten ja miksi mittaat eri kyvykkyyksiä/prosesseja sekä miten kehität palvelunhallintaa seuraavalle tasolle.  Palvelunhallinnan eri kyvykkyyksien ja prosessien ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 26.2.
3.6.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

Käyttövaltuus­hallinta (IAM) tehokkaasti

Koulutuksessa opit, mitä käyttövaltuushallinnan eri osa-alueet pitävät sisällään ja minkälaisia ratkaisumalleja niihin tällä hetkellä löytyy markkinoilta.  Identiteetin- ja pääsynhallinta (IAM) on keskeinen osa toimivaa riskienhallintaa ja ...
Helsinki Classroom
Remote
2 päivää 27.-28.2.
1645 €TAI
2 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Practitioner: Incident ManagementUusi!

Jokainen viive maksaa - tehokas häiriönhallinta on tärkein kilpailuetu Ilman selkeää toimintamallia häiriöt voivat venyttää tiimien resursseja äärimmilleen, aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä ja vaarantaa liiketoiminnan jatkuvuuden. ITIL® ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 27.2.
1090 €TAI
1,5 koulutus-
krediittiä

Arvovirrat ja pullonkaulojen optimointi automaatiolla (RPA)

Arvovirta (Value Stream) on yksi Lean-filosofian tärkeimmistä aiheista ja yksi maailman tehokkaimmista prosessien optimoinnin työvälineistä. Arvovirtojen avulla tunnistetaan ja optimoidaan toiminnallisten prosessien pullonkaulat tiedolla johtaen. ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 20.3.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

FitSM Foundation

This FitSM Foundation training course gives you insight into the basic IT service management concepts and terms, the purpose and structure of FitSM standards and ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 25.3.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Practitioner: Problem ManagementUusi!

ITIL® 4 Practitioner: Problem Management -koulutus on suunnattu IT-ammattilaisille, jotka haluavat tehostaa ongelmien tunnistamista, analysointia ja eliminoida niiden vaikutusta tuotantoympäristössä. Problem managementin käyttöönotto on ratkaisevan ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 27.3.
1090 €TAI
1,5 koulutus-
krediittiä

IT-palvelunhallinnan perusteetUusi!

IT-palvelunhallinnan perusteet -koulutus tarjoaa kattavan yleiskatsauksen palvelunhallinnan keskeisiin prosesseihin ja terminologiaan. Tämä koulutus syventää osallistujien ymmärrystä palvelunhallinnasta ja parantaa käytännön soveltamista omassa organisaatiossa. Kurssi sopii ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 20.5.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

Käyttövaltuuksien hallinta (IdM) organisaatiossa

Saat perustiedot käyttövaltuushallinnan (KVH) prosessien kehittämiselle ja hallinnoimiselle osana organisaation tietoturvallista toimintaa. Käyttövaltuuksien hallinnan koulutuksessa perehdyt keskeisimpiin lakien ja asetusten asettamiin vaatimuksiin koskien käyttöoikeuksien (IdM, ...
  Classroom
Remote
1 päivä
890 €TAI
1 koulutus-
krediitti

ITIL® 4 Practitioner: Problem Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Problem Management practice course equips IT professionals with the skills and methodologies necessary to effectively identify, analyze, and mitigate errors in ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice course is designed specifically for IT professionals who seek to enhance their expertise in managing the crucial interface ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management course is specifically designed for IT professionals who aim to enhance their capabilities in systematically observing services ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil eLearning

This course provides an in-depth exploration of five critical ITIL® 4 management practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management, and ...
  Online
30 tuntia
1029 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management Practice course is specifically designed for IT professionals who aim to enhance the management of service requests within ...
  Online
5 tuntia
349 €

Moderni Service Desk

Koulutuksessa saat ajankohtaisen käsityksen Service Desk -toiminnan osa-alueista sekä uusia ideoita oman toiminnan kehittämiseksi. Kehitä, luo arvoa ja mittaa! Ole edellä muita – näin hyödynnät ...
  Classroom
Remote
2 päivää
1590 €TAI
2 koulutus-
krediittiä

Tekoäly Service Deskissä

Service Deskin uusi aikakausi on täällä – hyppää kyytiin. Palvelu, joka palvelee sinua – 24/7. Valjasta sen voima ja tarjoa asiakkaillesi timanttista asiakaskokemusta. Tekoäly Service Deskissä –koulutuksessa saat kattavan ...
  Remote
3 tuntia
749 €TAI
1 koulutus-
krediitti

ITIL® 4 Practitioner: Incident Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Incident Management course is specifically tailored for IT professionals tasked with the critical responsibility of reducing the adverse effects of incidents ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS) eLearning

This course is structured to provide candidates with comprehensive insights into integrating effective cloud service management with the renowned ITIL® 4 framework. Upon completion, participants ...
  Online
18 tuntia
719 €

SRE Practitioner (SREP) eLearning

Enhancing velocity, teamwork, and dependability is paramount for the vitality and efficiency of software pipelines. Site Reliability Engineering (SRE)℠ propels the deployment of top-tier code ...
  Online
16 tuntia
699 €

ITIL®, IT-palvelunhallinta

ITIL® koostaa yhteen parhaita IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen (ITSM) liittyviä käytäntöjä, jotka tukevat organisaatiota muutokseen sopeutumisessa. Se on maailman suosituin viitekehys IT-palveluiden hallintaan, johon luottavat myös mm. NASA, Microsoft, Shell ja Disney. Eipä ihme, että ITILin suosio on valtaisaa kautta maailman, ja myös Suomessa sitä sovelletaan menestyksekkäästi useissa isoissa ja pienissä organisaatioissa.

Uusin versio, ITIL 4, julkaistiin vuoden 2019 alussa. Se tuo käytännöllisen ja joustavan viitekehyksen organisaatioiden matkalle kohti uutta, digitaalista maailmaa yhdistämällä ihmiset, digitaalisuuden ja fyysiset resurssit.

ITIL4 painottaa aikaisempaa versiota enemmän teknologiamaailmaa sekä toimintaa Agilen, DevOpsin ja digitaalisen transformaation kanssa. Uuden version perustana ovat yhteistyö, läpinäkyvyys, automatisointi ja kokonaisvaltainen työskentely. Aikaisemmista versioista löytyvät ydinelementit, jotka tekevät ITIListä niin arvokkaan, ovat luonnollisesti tallella.

Katso alta tiivis tallenne, mitä uutta versionmuutos tuo. Elinkaaren sijasta on arvoketjut, 26 prosessin sijasta 34 kyvykkyyttä (practice) ja tiukasta prosessiajattelusta on siirrytty kokonaisvaltaisempaan näkökulmaan, jossa mm. ketteryys huomioidaan paremmin.

ITIL 4 sertifioitumispolku

Uuden version myötä myös sertifioitumispolku palveluhallinnan ammattilaisille on muuttunut entistä huomattavasti selkeämmäksi.

Kuvan mukaisesti ITIL 4 Foundation toimii perustana kaikille jatkotasoille.

Tämän jälkeen voit valita kahdesta polusta siirtyäksesi ylemmäs palvelunhallinnan ammattilaisen uralla. Toinen poluista johtaa ITIL Managing Professional (MP) ja toinen ITIL Strategic Leader (SL) nimitykseen.

Voit katsoa jokaisen modulin kuvauksesta lyhyen videoesittelyn, joka avaa millaisiin tarkoituksiin ja tilanteisiin moduli on suunniteltu. ITIL Managing Professional (MP) polku koostuu neljästä modulista:

ITIL Strategic Leader (SL) polku koostuu kahdesta modulista:

Jos suoritat kaikki 5 modulia eli saavutat sekä ITIL MP että ITIL SL nimitykset, voit siirtyä ITIL Master -tasolle.

Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Tutustu ITIL:iin

Uutta ja ajankohtaista luettavaa

Katso kaikki blogit