ITIL®, IT-palvelunhallinta -koulutukset

Maailman suosituin IT-palveluhallinnan viitekehys.

ITIL® 4 Foundation

Tunnustusta osaamisellesi - hanki kansainvälisesti arvostettu ITIL-sertifikaatti ITIL kuvaa IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen liittyviä kyvykkyyksiä, jotka on koottu ja kehitetty alan parhaimmistosta. ITILin suosio on ...
Helsinki Classroom
Remote
2 päivää 9.-10.4.
7.-8.5.
21.-22.5.
4.-5.6.
1995 €TAI
3 koulutus-
krediittiä
GO!Varma toteutus

IT-palvelunhallinnan perusteetUusi!

IT-palvelunhallinnan perusteet -koulutus tarjoaa kattavan yleiskatsauksen palvelunhallinnan keskeisiin prosesseihin ja terminologiaan. Tämä koulutus syventää osallistujien ymmärrystä palvelunhallinnasta ja parantaa käytännön soveltamista omassa organisaatiossa. Kurssi sopii ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 20.5.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

Kanban perusteet

Lopeta kaaos – hallitse työtäsi tehokkaammin Prioriteetit muuttuvat jatkuvasti, työkuorma kasvaa, ja silti sinulta odotetaan nopeutta ja tehokkuutta? Kanban on ratkaisu, joka auttaa sinua tuomaan ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 3.6.
890 €TAI
1 koulutus-
krediitti
GO!Varma toteutus

IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen

Paljasta eniten vaikutusta tuovat kehityskohteet IT-palvelunhallinnassa Kuinka varmistat, että toimintasi pysyy kilpailukykyisenä ja vastaa organisaatiosi tavoitteisiin? Vastaus löytyy selkeistä mittareista ja jatkuvasta kehityksestä. IT-palvelunhallinnan mittarit ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 3.6.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

Asiantuntija kouluttajana

Menestyvä asiantuntija osaa jakaa osaamisensa Asiantuntijatyön todellinen vaikuttavuus mitataan siinä, miten hyvin osaat siirtää osaamistasi eteenpäin. Haluatko, että koulutuksesi jäävät mieleen, sitouttavat osallistujat ja ennen ...
Helsinki Classroom
2 päivää 10.-11.6.
1645 €TAI
2 koulutus-
krediittiä

FitSM Foundation

FitSM = kevyempi tie sujuvaan IT-palvelunhallintaan FitSM on ilmaiseksi saatava, EU-projektin tuloksena syntynyt malli, jonka tavoitteena on olla kevyempi vaihtoehto ITIL-mallille. Se tarjoaa tehokkaan viitekehyksen, ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä 11.6.
945 €TAI
1,2 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Practitioner: Incident Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Incident Management course is specifically tailored for IT professionals tasked with the critical responsibility of reducing the adverse effects of incidents ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Problem Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Problem Management practice course equips IT professionals with the skills and methodologies necessary to effectively identify, analyze, and mitigate errors in ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice course is designed specifically for IT professionals who seek to enhance their expertise in managing the crucial interface ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management course is specifically designed for IT professionals who aim to enhance their capabilities in systematically observing services ...
  Online
5 tuntia
349 €

ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil eLearning

This course provides an in-depth exploration of five critical ITIL® 4 management practices: Incident Management, Service Desk, Service Request Management, Monitoring and Event Management, and ...
  Online
30 tuntia
1029 €

ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management eLearning

The ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management Practice course is specifically designed for IT professionals who aim to enhance the management of service requests within ...
  Online
5 tuntia
349 €

Käyttövaltuus­hallinta (IAM) tehokkaasti

Kaikki, mitä sinun tulee tietää IAMista Identiteetin ja pääsynhallinta (IAM) on organisaation tietoturvan kulmakivi, mutta sen eri osa-alueet jäävät monille vielä hämärän peittoon. Samalla vaatimukset ...
  Classroom
Remote
2 päivää
1645 €TAI
2 koulutus-
krediittiä

Moderni Service Desk

Koulutuksessa saat ajankohtaisen käsityksen Service Desk -toiminnan osa-alueista sekä uusia ideoita oman toiminnan kehittämiseksi. Kehitä, luo arvoa ja mittaa! Ole edellä muita ...
  Classroom
Remote
2 päivää
1645 €TAI
2 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Practitioner: Incident ManagementUusi!

Jokainen viive maksaa - tehokas häiriönhallinta on tärkein kilpailuetu Ilman selkeää toimintamallia häiriöt voivat venyttää tiimien resursseja äärimmilleen, aiheuttaa asiakastyytymättömyyttä ja vaarantaa liiketoiminnan jatkuvuuden. ITIL® ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä
1090 €TAI
1,5 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Practitioner: Problem ManagementUusi!

Lopeta tulipalojen sammuttaminen – pureudu ongelmien juurisyihin. Ilman järjestelmällistä ongelmanhallintaa tiimit juuttuvat tulipalojen sammuttamiseen, jolloin arvokasta aikaa ja resursseja kuluu hukkaan. Tunnistamalla ongelmien juurisyyt ja ...
Helsinki Classroom
Remote
1 päivä
1090 €TAI
1,5 koulutus-
krediittiä

ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS) eLearning

This course is structured to provide candidates with comprehensive insights into integrating effective cloud service management with the renowned ITIL® 4 framework. Upon completion, participants ...
  Online
18 tuntia
719 €

SRE Practitioner (SREP) eLearning

Enhancing velocity, teamwork, and dependability is paramount for the vitality and efficiency of software pipelines. Site Reliability Engineering (SRE)℠ propels the deployment of top-tier code ...
  Online
16 tuntia
699 €

Käyttövaltuuksien hallinta (IdM) organisaatiossa

Saat perustiedot käyttövaltuushallinnan (KVH) prosessien kehittämiselle ja hallinnoimiselle osana organisaation tietoturvallista toimintaa. Käyttövaltuuksien hallinnan koulutuksessa perehdyt keskeisimpiin lakien ja asetusten asettamiin vaatimuksiin koskien käyttöoikeuksien (IdM, ...
  Classroom
Remote
1 päivä
890 €TAI
1 koulutus-
krediitti

ITIL® 4 Foundation in English

ITIL® is the most widely accepted approach to IT service management in the world. ITIL helps individuals and organizations use IT to realize business change, ...
  Classroom
Remote
2 päivää
1995 €TAI
3 koulutus-
krediittiä

ITIL®, IT-palvelunhallinta

ITIL® koostaa yhteen parhaita IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen (ITSM) liittyviä käytäntöjä, jotka tukevat organisaatiota muutokseen sopeutumisessa. Se on maailman suosituin viitekehys IT-palveluiden hallintaan, johon luottavat myös mm. NASA, Microsoft, Shell ja Disney. Eipä ihme, että ITILin suosio on valtaisaa kautta maailman, ja myös Suomessa sitä sovelletaan menestyksekkäästi useissa isoissa ja pienissä organisaatioissa.

Uusin versio, ITIL 4, julkaistiin vuoden 2019 alussa. Se tuo käytännöllisen ja joustavan viitekehyksen organisaatioiden matkalle kohti uutta, digitaalista maailmaa yhdistämällä ihmiset, digitaalisuuden ja fyysiset resurssit.

ITIL4 painottaa aikaisempaa versiota enemmän teknologiamaailmaa sekä toimintaa Agilen, DevOpsin ja digitaalisen transformaation kanssa. Uuden version perustana ovat yhteistyö, läpinäkyvyys, automatisointi ja kokonaisvaltainen työskentely. Aikaisemmista versioista löytyvät ydinelementit, jotka tekevät ITIListä niin arvokkaan, ovat luonnollisesti tallella.

Katso alta tiivis tallenne, mitä uutta versionmuutos tuo. Elinkaaren sijasta on arvoketjut, 26 prosessin sijasta 34 kyvykkyyttä (practice) ja tiukasta prosessiajattelusta on siirrytty kokonaisvaltaisempaan näkökulmaan, jossa mm. ketteryys huomioidaan paremmin.

ITIL 4 sertifioitumispolku

Uuden version myötä myös sertifioitumispolku palveluhallinnan ammattilaisille on muuttunut entistä huomattavasti selkeämmäksi.

Kuvan mukaisesti ITIL 4 Foundation toimii perustana kaikille jatkotasoille.

Tämän jälkeen voit valita kahdesta polusta siirtyäksesi ylemmäs palvelunhallinnan ammattilaisen uralla. Toinen poluista johtaa ITIL Managing Professional (MP) ja toinen ITIL Strategic Leader (SL) nimitykseen.

Voit katsoa jokaisen modulin kuvauksesta lyhyen videoesittelyn, joka avaa millaisiin tarkoituksiin ja tilanteisiin moduli on suunniteltu. ITIL Managing Professional (MP) polku koostuu neljästä modulista:

ITIL Strategic Leader (SL) polku koostuu kahdesta modulista:

Jos suoritat kaikki 5 modulia eli saavutat sekä ITIL MP että ITIL SL nimitykset, voit siirtyä ITIL Master -tasolle.

 

Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT.

ITIL® is a registered trademark of PeopleCert group, used under permission of PeopleCert. All rights reserved.

Tutustu ITIL:iin

Uutta ja ajankohtaista luettavaa

Katso kaikki blogit