Classroom
3.6.
1 koulutus-
krediitti
Tampere Classroom
Remote
11.-12.2.
12.-13.3.
25.-26.3.
9.-10.4.
7.-8.5.
21.-22.5.
4.-5.6.
Näytä kaikki
3 koulutus-
krediittiä
IT-palvelunhallinnan mittarit ja kehittäminen
Remote
3.6.
1,2 koulutus-
krediittiä
Käyttövaltuushallinta (IAM) tehokkaasti
Remote
2 koulutus-
krediittiä
ITIL® 4 Practitioner: Incident ManagementUusi!
Remote
1,5 koulutus-
krediittiä
Arvovirrat ja pullonkaulojen optimointi automaatiolla (RPA)
Remote
1,2 koulutus-
krediittiä
Remote
1,2 koulutus-
krediittiä
ITIL® 4 Practitioner: Problem ManagementUusi!
Remote
1,5 koulutus-
krediittiä
IT-palvelunhallinnan perusteetUusi!
Remote
1,2 koulutus-
krediittiä
Käyttövaltuuksien hallinta (IdM) organisaatiossa
Remote
1 koulutus-
krediitti
ITIL® 4 Practitioner: Problem Management eLearning
ITIL® 4 Practitioner: Service Desk Practice eLearning
ITIL® 4 Practitioner: Monitoring and Event Management eLearning
ITIL® 4 Specialist: Monitor, Support and Fulfil eLearning
ITIL® 4 Practitioner: Service Request Management eLearning
Remote
2 koulutus-
krediittiä
1 koulutus-
krediitti
ITIL® 4 Practitioner: Incident Management eLearning
ITIL® 4 Specialist: Acquiring & Managing Cloud Services (AMCS) eLearning
SRE Practitioner (SREP) eLearning
ITIL®, IT-palvelunhallinta
ITIL® koostaa yhteen parhaita IT-palveluiden hallintaan ja tuottamiseen (ITSM) liittyviä käytäntöjä, jotka tukevat organisaatiota muutokseen sopeutumisessa. Se on maailman suosituin viitekehys IT-palveluiden hallintaan, johon luottavat myös mm. NASA, Microsoft, Shell ja Disney. Eipä ihme, että ITILin suosio on valtaisaa kautta maailman, ja myös Suomessa sitä sovelletaan menestyksekkäästi useissa isoissa ja pienissä organisaatioissa.
Uusin versio, ITIL 4, julkaistiin vuoden 2019 alussa. Se tuo käytännöllisen ja joustavan viitekehyksen organisaatioiden matkalle kohti uutta, digitaalista maailmaa yhdistämällä ihmiset, digitaalisuuden ja fyysiset resurssit.
ITIL4 painottaa aikaisempaa versiota enemmän teknologiamaailmaa sekä toimintaa Agilen, DevOpsin ja digitaalisen transformaation kanssa. Uuden version perustana ovat yhteistyö, läpinäkyvyys, automatisointi ja kokonaisvaltainen työskentely. Aikaisemmista versioista löytyvät ydinelementit, jotka tekevät ITIListä niin arvokkaan, ovat luonnollisesti tallella.
Katso alta tiivis tallenne, mitä uutta versionmuutos tuo. Elinkaaren sijasta on arvoketjut, 26 prosessin sijasta 34 kyvykkyyttä (practice) ja tiukasta prosessiajattelusta on siirrytty kokonaisvaltaisempaan näkökulmaan, jossa mm. ketteryys huomioidaan paremmin.
ITIL 4 sertifioitumispolku
Uuden version myötä myös sertifioitumispolku palveluhallinnan ammattilaisille on muuttunut entistä huomattavasti selkeämmäksi.
Kuvan mukaisesti ITIL 4 Foundation toimii perustana kaikille jatkotasoille.
Tämän jälkeen voit valita kahdesta polusta siirtyäksesi ylemmäs palvelunhallinnan ammattilaisen uralla. Toinen poluista johtaa ITIL Managing Professional (MP) ja toinen ITIL Strategic Leader (SL) nimitykseen.
Voit katsoa jokaisen modulin kuvauksesta lyhyen videoesittelyn, joka avaa millaisiin tarkoituksiin ja tilanteisiin moduli on suunniteltu. ITIL Managing Professional (MP) polku koostuu neljästä modulista:
- ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS)
- ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
- ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)
- ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) (mukana kummassakin polussa)
ITIL Strategic Leader (SL) polku koostuu kahdesta modulista:
- ITIL 4 Leader: Digital & IT Strategy (DITS)
- ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI) (mukana kummassakin polussa)
Jos suoritat kaikki 5 modulia eli saavutat sekä ITIL MP että ITIL SL nimitykset, voit siirtyä ITIL Master -tasolle.
Tieturi is an Accredited Training Organization (ATO), ACCREDITED BY PEOPLECERT ON BEHALF OF AXELOS.
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Uutta ja ajankohtaista luettavaa