Älä anna huonon käytettävyyden karkottaa asiakkaitasi
Digipalveluiden valtava kasvu on tehnyt käyttäjäkokemuksesta ratkaisevan kilpailutekijän. Käytettävyys ei ole enää vain mukava lisä – se on liiketoiminnan ytimessä. Jos palvelusi on vaikeakäyttöinen, asiakkaasi siirtyvät sujuvampiin vaihtoehtoihin.
UX ja käyttäjätestaus -koulutuksessa opit suunnittelemaan palveluita, jotka eivät vain toimi, vaan myös ilahduttavat käyttäjiään. Päivän aikana perehdyt käyttäjäkokemuksen (UX) ja ihmiskeskeisen suunnittelun periaatteisiin. Opit, miten käyttäjien tarpeet ja kognitiiviset ominaisuudet – kuten muisti, tarkkaavaisuus ja hahmolait – vaikuttavat hyvän käyttökokemuksen rakentamiseen. Käsittelemme myös käytettävyystutkimusta, testausmenetelmiä sekä sitä, miten UX-suunnittelu sovitetaan ketteriin kehitysprosesseihin.
Kattavien esitysten lomassa tarjoamme runsaasti tilaa ryhmäkeskusteluille ja monipuolisille käytännön tehtäville. Tämän koulutuksen jälkeen hallitset käyttäjäkokemuksen tärkeimmät käsitteet ja työkalut, osaat arvioida ja parantaa palveluiden käytettävyyttä sekä tiedät, miten käyttäjätestausta tehdään käytännössä.
Älä jätä käyttökokemusta sattuman varaan – varmista, että palvelusi erottuu edukseen. Ilmoittaudu nyt!
Kaipaatko sukellusta syvemmälle aiheeseen? Katso myös 2 päivän UX ja käytettävyystestaus -koulutus.
Location
Helsinki
Training formats
Classroom
Remote
Duration
1 day
Price
945 €
Kenelle koulutus on suunnattu?
Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat ymmärtää, miten käyttäjäystävällisiä ja toimivia digipalveluita suunnitellaan. Et tarvitse aiempaa kokemusta UX-suunnittelusta – riittää, että haluat kehittää palveluita, jotka oikeasti toimivat käyttäjilleen.

OTA
terminologia haltuun

HALLITSE
käyttäjäkokemuksen tärkeimmät mittarit ja menetelmät

YMMÄRRÄ
miten hyvä käyttäjäkokemus luodaan, myös ketterissä (agile) ympäristöissä

OPI
miten käyttäjätestausta tehdään käytännössä
Ohjelma
1. päivä
- Käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen (UX) määritelmiä
- Termien kytkökset muihin aiheisiin (esim. asiakaskokemus (CX), saavutettavuus, palvelumuotoilu)
- Käytettävyyden taustatekijät, mm. ihmisen psykologia
- Käytännön esimerkkejä hyvästä/huonosta käyttäjäkokemuksesta
- Suunnitteluprosessin vaiheet
- Käyttöpolun mallintaminen: kahvinkeittoprosessi
- Hyödylliset työkalut, mm. kaaviot, tarinat, kuvaukset
- Yhdessä valitun verkkosivun analysointi
- Käytön kokemus, visuaalinen hierarkia, kognitiivinen kuormitus
- Käyttötilanne
- Miksi tutkimusta?
- Käyttäjäkokemuksen tilan kartoitus: menetelmät ja mittarit
- Käytettävyystestaus käytännössä
Kouluttaja

Thomas Stenius
Senior UX Specialist
Eficode
Thomasilla on vuosien kokemus UX-tutkimuksesta, käytettävyystestauksesta ja käyttäjäkeskeisestä suunnittelusta. Hänen monipuolinen osaamisensa yhdistää tieteellisen tarkkuuden ja käytännönläheiset työkalut, joiden avulla saavutat merkittäviä tuloksia.
Ilmoittaudu edullisemmin – tutustu etuihisi

Ryhmäalennus
Tarjoamme -10% alennuksen vähintään 3 hengen ryhmille. Hyödynnä etu verkkokaupassa koodilla TIIMI10 tai kysy tarjousta koulutusmyyjältämme: johanna.niittula@tieturi.fi
Koulutuskortti
Suositulla koulutuskortilla voit säästää jopa -40% koulutuspäivissä ja saat mahdollisuuden hyödyntää laajempaa koulutustarjontaa. Lue lisää täältä.

Sijainti
Meeting Park OASIS
Itämerenkatu 14
(Ruoholahden metroasema)
00180 HELSINKI.
Meeting Park Oasis on uusi ja moderni tila Ruoholahden metroaseman kiinteistössä loistavien liikenneyhteyksien varrella. Metron lisäksi raitiovaunu ja bussi kuljettavat suoraan kiinteistön läheisyyteen, minkä lisäksi Ruoholahdesta löytyy myös parkkihalleja autoileville.
Käynti:
Eteläpuolelta (Selkämerenkuja) Konservatoriota vastapäätä.
Price 945 € +vat
You might be interested in these courses: