FrontpageTestingUX ja käytettävyystestaus

UX ja käytettävyys­testaus

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half
Lähde mukaan kahden päivän syväsukellukseen käyttäjäkokemuksen maailmaan! Koulutuksessa opit suunnittelemaan toimivia ja kilpailukykyisiä ratkaisuja, jotka vastaavat erilaisten käyttäjäryhmien tarpeisiin ja rakentavat vankan perustan pitkän aikavälin menestykselle.

Käyttäjäkokemuksen mestariksi – suunnittele ratkaisuja, jotka tekevät vaikutuksen

Hyvän käyttäjäkokemuksen merkitys kasvaa digitaalisessa maailmassa, jossa jokainen klikkaus voi olla ratkaiseva.

Tässä koulutuksessa perehdytään käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen perusteisiin, ihmiskeskeiseen suunnitteluun ja siihen, miten käyttäjien kognitiiviset ominaisuudet – kuten muisti ja tarkkaavaisuus – vaikuttavat suunnitteluun. Opit hallitsemaan suunnitteluprosessin eri vaiheet, asiakasymmärryksen keräämisestä käytettävyystestaukseen ja tulosten analysointiin. Lisäksi syvennyt siihen, miten käyttäjäkokemus tuodaan osaksi ketteriä kehitysympäristöjä, joissa nopeus ja joustavuus ovat avainasemassa.

Harjoitustehtävien avulla pääset toteuttamaan käytettävyystestauksen alusta loppuun. Tämä antaa sinulle arvokasta kokemusta oikeiden ratkaisujen suunnittelusta ja testauksesta aidoissa tilanteissa. 


Location

Helsinki


Training formats

Classroom
Remote


Duration

2 days


Price

1645 €

Kurssi sopii IT-alalla työskenteleville, aloittelevista designereista ja ohjelmistokehittäjistä
kokeneisiin liiketoimintavastaaviin asti. Kurssi hyödyttää myös esim. palvelumuotoilijoita,
projektipäälliköitä ja viestinnän ammattlaisia. Koulutus sopii kaikille, jotka haluavat oppia
ihmiskeskeistä suunnitteluprosessia käytettävyyden ja hyvän käyttäjäkokemuksen (UX)
luomisen näkökulmasta.

1. päivä

  • Käytettävyyden ja käyttäjäkokemuksen (UX) määritelmiä
  • Termien kytkökset muihin aiheisiin (esim. asiakaskokemus (CX), saavutettavuus, palvelumuotoilu)
  • Käytettävyyden taustatekijät, mm. ihmisen psykologia
  • Käytännön esimerkkejä hyvästä/huonosta käyttäjäkokemuksesta
  • Suunnitteluprosessin vaiheet
  • Käyttöpolun mallintaminen: kahvinkeittoprosessi
  • Hyödylliset työkalut, mm. kaaviot, tarinat, kuvaukset

  • Yhdessä valitun verkkosivun analysointi
  • Käytön kokemus, visuaalinen hierarkia, kognitiivinen kuormitus
  • Käyttötilanne

  • Miksi tutkimusta?
  • Käyttäjäkokemuksen tilan kartoitus: menetelmät ja mittarit
  • Käytettävyystestaus käytännössä

2. päivä

  • Mobiilikäyttöliittymien erityispiirteitä
  • Käytettävyystestaus mobiililaitteilla
  • Lähi- ja etätestausmenetelmät
  • Jakaannutaan pareihin tai pienryhmiin
  • Jokainen ryhmä valitsee palvelun testattavaksi
  • Testirungon suunnittelu ryhmässä
  • Vedetään käytettävyystestejä. Tavoite on, että jokainen osallistuja pääsee vetämään ainakin yhden käytettävyystestin.
  • Joka kierroksen jälkeen pidetään lyhyt keskustelukierros
  • Lopuksi kerätään havainnot ja esitellään ne lyhyesti muille, kuitenkin rennossa ilmapiirissä

  • Etuja ja haasteita
  • Ratkaisumalleja – käyttäjälähtöisyyden ja ketterän ohjelmakehityksen yhdistäminen käytännössä
  • Tarpeiden priorisointi

💬 “Käytännön harjoitus oli oikein hyvä ja kouluttajat pystyivät antamaan heti niistä konkreettista palautetta. Kaikki onnistui oikein hyvin jopa etäkurssina.”

💬 “Sain kurssilta hyviä vinkkejä käyttöliittymien suunnitteluun. Kouluttajat olivat hyviä ja heitä oli kiva kuunnella.”

Oasis Meeting Park - Ruoholahden koulutustila, Tieturi

Price 1645 € +vat

OR 2,2 training card days

Events





You might be interested in these courses: