Google Analyticsin perusteet
Oma verkkosivusto on yrityksen verkkonäkyvyyden keskus ja täten yksi tärkeimmistä mittareista. Kun pystyt mittaamaan verkkosivustosi luomaa arvoa yrityksellesi, niin saat arvokasta tietoa, minkä avulla sekä verkkosivustoasi että markkinointiasi pystyy parantamaan.
Location
Helsinki
Training formats
Classroom
Remote
Duration
1 day
Price
790 €
Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu henkilöille, jotka haluavat ymmärtää verkkosivustojen seurantaa ja sen roolia markkinoinnin sekä mainonnan mittaamisessa.
Tavoite
Koulutuksen tavoitteena on kuvata selkeästi verkkoanalytiikan hyödyntäminen Google Analyticsillä (Universal Analytics). Osallistujat ymmärtävät koulutuksen jälkeen Google Analyticsin toimintalogiikan sekä sen tarjoamat mahdollisuudet verkkosivuston seurantaan ja sitä kautta myös koko liiketoiminnan mittaamiseen.
Esitiedot
Koulutukseen ei ole esitietovaatimuksia. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi.
Google Analyticsin perusteet -koulutuksen sisältö
Koulutuksessa käsitellään käytännönläheisesti Google Analytics (Universal Analytics)-työkalun toimintalogiikka sekä käydään lävitse kyseisen työkalun tarjoamat raportointimahdollisuudet.
Google Analyticsin toimintalogiikka
- Verkkoanalytiikan tarjoamat mahdollisuudet
- Kerätyn tiedon hyödyntäminen
- Miten Google Analytics kerää tietoa (sivustotagilla)
- Tapahtumien luomat mahdollisuudet seurannassa
Google Analyticsin tilirakenne
- Tili, verkko-omaisuus ja näkymä
- Tilin luonti ja seurannan asennus
- Suodattimet ja tavoitteet
- Mitkä ovat verkkosivuston tavoitteita
- Mitkä tiedot vääristävät käyttäjätietoja
- Miten helpottaa raporttinäkymien seurantaa
Raportointi
- Raporttien lukeminen
- Yleiskatsaus-raportit, mittasuhteiden hyödyntäminen, ajanjakson määrittäminen
- Yleisöraportointi
- Yleisötietojen kerääminen käyttäytymisen, laitteen ja henkilön verkon avulla
Hankintaraportointi
- Kanava, liikenteen lähde/tulotapa, viittausreitti
- Google Search Console – orgaanisen hakukonenäkyvyyden mittaaminen
- Google Ads -mainonnan tietojen seuraaminen
- UTM-parametrien hyödyntäminen verkkosivustolle saapuvan liikenteen seurannassa
Käyttäytymisraportointi
- Segmenttien luominen ja hyödyntäminen seurannassa
Konversioraportointi
- Konversioiden eli sivuston tavoitteiden seuraaminen
- Verkkokaupan seuranta konversioseurannassa
- Monikanavasuppilot ja attribuutiomallit
Hallintapaneelit ja omat raportit
Aikataulu
Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.
Blogs related to the subject