Blogit

Segmentit Google Analyticsissä

Google Analyticsin keräämä data tarjoaa paljon oivaltavaa informaatiota eri raportointimuodoissa. Lukuja ja graafeja tutkiessa voi törmätä vaikeuksiin tulkita tai ymmärtää lukuja. Raporttien tarjoaman informaation jalostaminen tiedoksi ja oivalluksiksi voi helpottua, jos pyrkii tunnistamaan kaikesta Analyticsin datasta osajoukkoja, eli segmenttejä. Segmentit Google Analyticsissä mahdollistavat käyttäjäryhmien eroavaisuuksien tunnistamisen, trendien seuraamisen ja niihin …

Pysyvä ketteryys

Pysyvä ketteryys

Pysyvä ketteryys on tapa rakentaa pitkäikäisiä, helppohoitoisia ja mukautuvia tuotteita. Onnistuminen tässä säilyttää ketteryyden toimintamallina.  Ketteryys on parhaimmillaan epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja epäselvässä maailmassa. Tästä huolimatta se ei ole immuuni toimintaympäristön muutospaineille, jos tuotteiden ja palveluiden kehittäminen ei ole jatkuvaa. Pysyvä, kestävä (sustainable) tuote tai palvelu säilyttää kilpailukykynsä maailman myllerryksessä. …

Google MUM ymmärtää kieltä ja maailmaa

Tulevaisuudessa Google Haku ymmärtää kysymystäsi paremmin

Google Haku kehittyy jatkuvasti; kehitystä ohjaa sen missio tehdä informaatio saavutettavaksi sekä hyödylliseksi. Hakutulossivut ovat muuttuneet tarjoamalla tietoa ei pelkästään tekstinä, vaan sen lisäksi myös eri muodoissa. Tämän tavoitteena on tarjota Haun käyttäjälle arvokasta tietoa, mitä hän on etsimässäkin. Hakualgoritmiensa avulla Google selvittää, mitä tuloksia kannattaa näyttää käyttäjälle ja kuka …

Sinnikäs ketteryys

Sinnikäs ketteryys

Sinnikäs ketteryys on tapa kehittää organisaatioiden, tiimien ja henkilöiden kykyä sietää toimintaympäristön muutoksia. Onnistuminen tässä säilyttää ketteryyden toimintamallina. Ketteryys on parhaimmillaan epävakaassa, epävarmassa, monimutkaisessa ja epäselvässä maailmassa. Tästä huolimatta se ei ole immuuni toimintaympäristön muutospaineille, jos ketteryys ei ole sisäistetty osaksi organisaation kulttuuria. Resilienssi, sinnikäs, sitkeä organisaatio pystyy sietämään toimintaympäristön …

Leadership

Leadership and team development that embraces the future

Imagine that you will: Be able to act with confidence in times of uncertainty Lead or work in a team that’s grounded in trust, courage and unity Unleash potential, collective intelligence and creativity Leadership and business as we know it is changing. In times of disruption and change, organizations need …

Testaus on

Testaus on jatkuvaa oppimista

Vuoden Testaaja 2020, Aija Lindman, sai äänestyksessä äänivyöryn ja loistavaa palautetta. Palautteessa mainittiin mm. Aijan positiivisuus, pitkä kokemus, monipuolinen osaaminen sekä halu oppia ja kehittyä jatkuvasti. Aija onkin opiskellut läpi työuransa eikä testaus suinkaan ollut hänen ensimmäinen urahaaveensa. 80-luvulla Aija valmistui yhdyskuntatekniikan rakennusinsinööriksi ja täydensi osaamistaan tietotekniikan jatkoluokalla. Tästä urkeni …

digitaidot

Digitaidot ovat uusi kansalaistaito

Digitaidoille on tarvetta, kun palvelut, tieto, asioiden hoitaminen ja viihde ovat siirtyneet pitkälti digitaalisiksi. Digitaidot tarkoittavat kykyä käyttää digitaalisia laitteita ja palveluita sekä ymmärtää niiden taustalla olevaa toimintalogiikkaa. Myös ongelmanratkaisutaidot ja kyky löytää tietoa lasketaan digitaidoiksi. Koska lähes kaikki on nykyään digitaalista, on erittäin tärkeää huolehtia digitaitojen elinikäisestä oppimisesta ja …

Global AI Index

Global AI Index: All Four Nordics in Top 25

Scandinavia is recovering from the harsh AI Winter of the 1990’s. British Tortoise AI index ranks Finland a global #11 plus a “rising star,” as a result of Finland’s ongoing focus on skills development, driven by both government strategy and an excellent ecosystem of academia, AI-accelerators, private AI labs, tech startups, the Tampere AI Hub, a nationwide …

Analyysi Google Analytics 4:ssa – luo analyyseja keräämästäsi datasta

Aiheuttaako verkkoanalytiikan valmiit raportit harmaita hiuksia, kun sitä haluttua tietoa niistä ei etsinnästä huolimatta kuitenkaan löydy? Uuden Analytics-version, Google Analytics 4:n käyttäjät saavat käyttöönsä nyt työkalun, Analyysin, joka oli aiemmin vain käytettävissä Universal Analyticsin 360 -käyttäjille, eli työkalun maksullisen version käyttäjille. Analyysin avulla pääsee syventymään entistä tarkemmin käyttäjien polkuihin sekä käyttäytymismalleihin ja löytämään vastauksia itseä mietityttäviin kysymyksiin. Uudistuneen Analyticsin datankeruumalli myös mahdollistaa entistä …