EtusivuMarkkinoinnin työkalutHakukoneoptimoinnin (SEO) perusteet

Hakukoneoptimoinnin (SEO) perusteet

star_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_fullstar_half

Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization eli SEO) on tärkeä prosessi verkkosivustolle, kun potentiaaliset asiakkaat liikkuvat hakukoneissa. Hakukone on monelle henkilölle kanava, minkä mukaan tehdään päätöksiä; suurin osa verkossa tehtävistä ostopäätöksistä menee hakukoneen kautta. Ihmiset edelleen luottavat hakukoneissa orgaanisiin, eli maksuttomiin, tuloksiin. Siksi hakukoneoptimointi on tärkeää aina, kun potentiaaliset asiakkaat käyttävät hakukoneita. 


Paikka

Helsinki


Koulutusmuoto

Classroom
Remote


Kesto

1 päivä


Hinta

790 €

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu henkilöille, ketkä haluavat ymmärtää hakukoneiden toimintalogiikkaa ja oppia hakukoneoptimoinnin suunnittelua sekä toteuttamista. 

Tavoite

Koulutuksen tavoitteena on tarjota ymmärrys siitä, miten pystyy saavuttamaan hakukoneissa orgaanista näkyvyyttä ja miten pystyy tavoittamaan itselle kaikkein arvokkaimmat henkilöt. Koulutuksen jälkeen osallistuja pystyy tekemään oman verkkosivuston hakukoneoptimointia.

Esitiedot

Koulutukseen ei vaadita esitietoja. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi. 

Kurssin sisältö

Koulutuksen sisältö koostuu orgaaniseen näkyvyyteen vaikuttavien tekijöiden läpikäynnillä, eli mitä asioita pitää ottaa huomioon sekä omalla verkkosivustolla että omassa verkkonäkyvyydessä orgaanisen näkyvyyden kannalta.  

Mitä hakukoneoptimointi (SEO) tarkoittaa?

  • Yleisesti hakukoneoptimoinnista ja sen hyödystä
  • Hakukoneoptimoinnin osa-alueet

Hakukoneet ja niiden toimintalogiikka

  • Miten hakukoneet toimivat?
  • Hakukoneiden tekemä indeksointi
  • Hakutulosten järjestyksen laskeminen

Hakukoneoptimointi – sivuston sisäiset tekijät

  • Hakukoneoptimoinnin suunnitelmallisuus
  • Kohderyhmien tunnistaminen ja niiden ymmärtäminen
  • Avainsanatutkimus
  • Sisällön HTML-tagit
  • Kuvien optimointi
  • Sivuston nopeuden merkitys
  • Mobiiliystävällisyys
  • Analytiikan hyödyntäminen hakukonenäkyvyyden mittaamisessa
  • SEO-työkalut mittaamisessa

Hakukoneoptimointi – sivuston ulkopuoliset tekijät

  • Linkit omalle verkkosivustolle (backlinks)
  • Kävijäliikenteen merkitys hakukoneoptimoinnissa

Hakukoneoptimointi nyt ja tulevaisuudessa

  • Miten hakukoneoptimointi on muuttunut ja mitä asioita pitää ottaa huomioon tulevaisuudessa

Aikataulu

Koulutuspäivä alkaa klo 9 ja päättyy noin klo 16-16.30. Aamiainen on tarjolla klo 8.15-9.00.


Aiheeseen liittyvät webinaarit

Katso kaikki webinaarit

Webinaari

Webinaari: Generatiivinen tekoäly sisällöntuotannossa ja liiketoiminnassa

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: Mikä on ajankohtaista viestinnän asiantuntijalle IPR-oikeuksien ja tietosuojan osalta?

Lue lisää

Webinaari

Webinaari: Hyödynnä Google Analyticsiä markkinoinnin analysoinnissa

Lue lisää

Aiheeseen liittyvät blogit